emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

emel saya di ezzreenn@yahoo.com untuk tempahan makeup

Sunday, September 30, 2012

Langkawi part 1

       Awal-awal lagi dah aply cuti dekat bos.dengan harapan bos bagi cuti selama 2 hari + harini hari senin 1 oktober 2012  aku terpaksa cuti tanpa surat sebab terlampau penat ngangkung dalam bas selama 7 jam.semalam aku pun aku sampai KL pagi buta..sedangkan time uh manusia baru sibuk nak bangun pergi ke pejabat bagai -..-' erk..



      Aku pun dengan hati gumbira apa lagi bila dah dapat cuti yebedabedu lah an an..aku pun dengan nafsu memuncak pun mengira hari nak ke LANGKAWI.ni pon rombongan cik kiah sekolah ibu aku.tapi macam ibu aku die cikgu bahagian Pendidikan Khas so group-group tu lah yang ikot.tapi ada juga cikgu,parents yang lain nak ikot.tak kesah sebab lagi ramai lagi bagus dapat memenuhkan bas yang panjang gedabak uh.



      Tapi aku ni agak alergic jugaklah nak naik bas waktu malam-malam bagai ni.sebab kepala hotak aku dah bayangkan "camne lah nanti kalau driber uh tetido" ,"tibe-tibe cik ponti melintas dopan jalan ke", "bas rosak ke" dan seanteronya dengan pelbagai bayangan negatif.tapi tu lah syukur alhamdulillah semuanya selamat dan tak ada apa-apa yang berlaku.tq ALLAH kerana memberi kami peluang selamat sampai ke destinasi untuk menikmati keindahan dunia yang fana ini.



       Date 27,28,29,30 adalah date aku dan rombongan bagai berada di LANGKAWI.kiranya 3 hari 2 malam lah camtu.sebab kitorang bertolak dari KL pada 27/9/2012 jam 11 malam dan sampai sana pon tepat-tepat jam 6 pagi date 28/9/2012!sharp hokeh!kau mampu ke?miahahah.sedang orang lena diulik mimpi,kami dok gedegang gedegung dalam bas nak ke utara.sampai saket-saket jugaklah tengkuk aku bagai ni.dah macam ulat gonggok yang comel sedang melentik.


aku dengan adik aku dalam bas time ni baru nak bertolak
*malam,tak perlu kot nak bemekap bagai an,hekau hengat hekau rozita che wan?
miahahahaha



        Perjalanan kami diuruskan oleh seorang jejaka yang manis orangnya bernama encik AZRI.berkening lebat,bermata sayup-sayup,berbulu mata lebat melentik persis pakistan sangat manis orangnya.lenggok suaranya berkata-kata,warga MELAYU u allss..muda layi...miahahah..ahaiii.*amboi kemain kau kan.miahaha dan juga driver bas adalah warga INDIA yang sangat pemalu orangnya,segak membawa bas dengan penuh berhemah dan bersemangat waja lagi kudus!.macamni lah baru best! mieheheh*mana tah gambar rasa ada dalam kamera mak haku.

...........................................................................




      "ok semua bangun kita dah sampai di Jeti Kuala Perlis.amboih lena tak tidoq?"soal encik Azri.syukur kitorang selamat sampai ke destinasi dengan izin-NYA yang memakan masa 7 jam.bebulu gaklah dok lam bas an.


nilah dia jeti kuala perlis baq hang.
gambar ni aku dapat dekat google sebab aku tak dan snap pakai kamera DSLRXYZ dahku itu


kitorang pon singgah solat dekat masjid terapung kuala perlis
indah ciptaan-NYA dan sangat cantek masjid terapung ni tau!


jam 6 pagi tepat syukur kami sampai di KUALA PERLIS untuk ke jeti
bot kami jam 8.00 pagi
so kenalah siap cepat-cepat kang tertinggal memang taklah kannnnn..



bot di jeti kuala perlis
ada 3 tingkat
perjalanan dari jeti kuala perlis ke langkawi mengambil masa selama 1 jam!
see 1 jam!berbulu lagi lah duduk dalam bot 
tapi tak pelah.pergi dengan harapan ni!
semangat!



masuk-masuk bot terus perah santan terasa seperti berada di dalam flight 
miahahha...sejuk + penat + mengantuk ayam

     Dah pun sampai ke Langkawi yang memakan masa 1 jam.Hello Langkawi tempat yang bersejarah.Rasa teruja dan eksaited giler tenuk bila kaki ni dapat pijak tanah bersejarah ni.Siyes.rasa kearomaan tu lain dari lain baq hang.


Welcome to Langkawi Permata Kedah



     Lepastu kitorang diberitahu oleh encik Azri yang hotel buka jam 2 petang jadi nak tak nak kena lah berjalan dulu dengan berkeadaan tak mandi :'D.aku yang dengar ni pon ok foine! -..-' boleh tak korang bayangkan satu hari tak mandi lepastu boleh dengan gumbiranya berjalan ke sana ke sinun dengan tak mandi.



    Tapi nasib baik aku sempat gosok gigi,cuci muka dekat masjid Kuala Perlis time nak solat Subuh uh.giler arr bau masing-masing.macam-macam perfume ada.DKNY,CC,POLO?bagai semuo hado.limited hokeh miahah.leh geng ngan bangladesh camni baq hang.miahahha..dan dan dan,nasib baik ada mekap,at least bermekap lah juga muka aku ni siket dari muka tak mandi walau hakikatnya tak mandi!hahahahahaha lawak bila ingat balik.choii!sampaikan wartawan tu cakap "uishh macam dah mandi eh muka?"aku pun -..-' erk hahahah inilah magicnya mekap.kau mampu ke? " miahahah!ok by! -..-'



     Lepastu kitorang pon gi lah bekpes area Langkawi uh kasi perot ni diisi.dan tengah aku makan "ni mesti ada yang tak gosok gigi ni..kemain sodap maseng-maseng melantak! miahahah tu yang sodap bertambah-tambah..molokat!!pastu pastu dengan bangga kitorang satu bas semua tak mandi pergi jalan-jalan dekat LANGKAWI dan destinasi pertama adalah Pantai Pasir Hitam.Kenapa dia hitam?Ade kesahnya.nak tau sila seacrh encik GOOGLE ;'D




tak mandi pon tak mandilah janji jalan miahahah



see..pasir nya warna hitam.memang hitam!
indah pemandangan  bukan?
dengan bunyian air laut + angin sepoi sepoi gedik memukul ahai..



     Ada lagi kisah aku nak share ke destinasi lain dan sememangnya sangat pueh hatilah aku cakap dan tak nak balek diikotkan!aku akan sambung entry seterusnya ke Cable Car dan lain-lain mengikut part by part sebab banyak :'D 



   Pastikan korang setia membaca blog aku yang tak seberapa ni :"} *sambil kelip-kelip mata.Langkawi!!!!!!!!i miss u !!!




*masih lagi di part tak mandi lagi :'D







2 20000 orang nak tau RAHSIA bunga!:

  1. yeaggg kita tak sabo nak tunggu entry seterusnya..
    langkawi best kan..

    kita kali pertama pegi pun rasa macam best sangat

    ReplyDelete

100,000 PENGOMEN SETIA!!